Friday, July 15, 2016

感谢仨人

有三个人,在我这一年的旅程当中,一直陪着我

第一个就是泡泡(在这里面都会用小名取代)。泡泡是他们三个之中第一个回国的。最近太多人回国了,送走送到我都快不行了。一开始我完全跟不上的时候,一直在教我的人就是这个朋友啦。我也不知道为什么,但感觉就是他也不会看不起我。虽然我一开始就落后得有点多,但他总觉得我会追上来的。感谢你十分相信我。每次有好吃的,你都会请我吃,或带着我一起去吃。虽然是说我陪你吃,但对我来说能够有人这么关照我真的很好了。然后现在我很熟的这一群朋友,其实都是因为你人缘好的关系所以我认识了你的好友们。所以我真的太感谢你了。今天送你走了,还是稍微有些舍不得。希望日后我们还能一块玩。

第二个就是薛博士。认识得比较晚,但是因为足球我们就真的是交心了。热刺和枪手球迷能够在一起看球也是非常的难得。一开始都只是聊足球和学业,但其实之后就真的是太珍惜这样的一个朋友了,所以把所有的事也都跟你说了。我们俩其实还算是比较省的,然而你知道其实我有些时候会不舍得花钱,所以就都特意请我吃。当然不是因为贪这样的便宜,而是我知道我们已经是惺惺相惜的好朋友了。我回国之后,你会留在这,我知道你一定会有些难受的,毕竟我们这一群好友都没陪着你读博士。但无论如何,对你的感激,也让我知道要好好珍惜剩下在这的一个多月。

这一段就用英文好了...
The third person that I really appreciate is my best Malay friend here! (you know who you are). In our course there's only three Malaysians, so I really treasure friend from the same country. At first never thought we will be that close, but after that we are really like brother & sister. I really enjoy being friend with you, we really have quite a bit to chat and thanks for always teaching me new stuffs in life, which I might not be able to learn from anyone else if I don't know you. I still remember the times when we always think things are hard, when we complain about how boring lectures are, when we discuss about traveling, discuss about life, etc etc. I guess that's what true friend is all about, being able to share things that are happening in our life naturally. Although this might not be the place that we enjoy the most (since we probably prefer our degree life more than this), I'm glad to know you. Thanks for always supporting me throughout my masters life. Terima kasih!

就这样,结束了这一段感谢,释放出了所有复杂的情绪

继续努力吧!

No comments:

Post a Comment